Ookami
álma
Engedd
el!
„Nem
halok meg, hanem élek, és hirdetem az Örökkévaló tetteit!”
Zsoltárok
118. 7.
„Mert
Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a
lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és
szándékait. Nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki
mezítelen és fedetlen az ő szemei előtt. Neki kell majd számot adnunk.”
Zsidók
4.12.
Ookami
a Sötét Város házai között járt-kelt. Keringett, mint a szél. A teste furcsa
volt, nem olyan, mint ahogy megszokta. A lábai helyett négy karmos mancs
taposta alatta a talajt. Szürkésfehér bundája fekete téglaépítmények egész
sorához dörgölőzött. Sokat haladt, és fogalma sem volt, hol jár. Nem volt
ismerős számára a környék.
Felnézett.
A falak magasra nyújtóztak, alig látta, hol végződnek. Ismeretlen félelem
markolt a gyomrába. A járdák lejtettek, ő pedig hiába suhant könnyedén, elbotlott
és gurulni kezdett a szürke utcaköveken. Feltápászkodott, ismét két keze volt,
és két lába. Csak szédelegve tudott továbbmenni, nekizuhanva a házak oldalának.
Egy idegen völgybe érkezett, még sosem látta ezt a helyet, de tudta, hogy ez a
város legmélyebb pontja. Olyan volt, mint egy becsapódott égitest krátere.
Ahogy a mélyedés fenekére ért, egy füstszínű torony tűnt fel az oldalán, s
haragosan szúrta hegyes csúcsát a borongós fellegek közé. Ookami összetörten,
nyomorultan szűkölve kuporodott le a talajra, mint egy elhagyott kisállat. A
föld megrendült, s hullámot vetett, majd a torony megroppant, aztán
szabálytalan elemekre tört, melyek zuhanni kezdtek a fiú felé. Míg Ookami
várta, hogy a kövek a fejébe csapódjanak, felébredt.
Arlen
keze nyugodott a vállán. Ookami összerezzent. Az ágyában volt, s a szolgája ott
állt mellette uralkodója fölé hajolva. Hajnalodott. A nap első fényei
megvilágították Arlen szigorú arcát.
−
Uram – szólt halkan. – Gyere!
Az
istenfiú egy hang nélkül felkelt fekhelyéről, magára kapta a köntösét, és
követte alattvalóját. Még nem igazán tért magához a rémálomból, nehezére esett
a valóság történéseire hangolni gondolatait. Arlen Ookami előtt haladt a folyosón.
Derékig érő, szőke haját most szürkévé színezte a félhomály. Az istenfiú agyáig
csak a hamuszín hajzuhatag látványa jutott el.
Beléptek egy szobába, ahol kerek formájú agyaglámpások
fénye pislákolt. A sarokban, egy deszkaágyon fekete bőrű férfi feküdt. Keto,
Ookami tanácsadója. Mellette göndörhajú, fiatal nő ücsörgött egy széken. A
kezét a csukott szemű Keto homlokán nyugtatta, s magában mormolt valamit. Nem
vette észre a közelében megálló férfiakat.
− Kira!
– szólította meg Arlen a lányt, ahogy odalépett hozzá. Kira zavarodottan felegyenesedett,
és meghajolt az uralkodó előtt. A szemei vörösnek tűntek, de nem mosta könny az
arcát. Ookami intett neki, hogy felnézhet. Az istenfiú csak pár lépéssel
közeledett feléjük, aztán megdermedt. A haját a sietség miatt nem fogta össze
zsineggel, mint máskor, így rendetlenül hullott a szeme elé. Hálóköntösének öve
lecsúszott a derekáról, s láttatni engedte egyszerű szabású éjszakai öltözékét.
Nagyra nőtt, toprongyos gyerekhez hasonlított.
Nem
akarta így látni a barátját. Ezelőtt soha nem látott még embert ilyen
állapotban, csak állatot. És Keto nem akárki volt. Az a személy feküdt itt az
istenfiú előtt mozdulatlanul, akivel együtt találták ki az első írásjeleket. Akivel
összeírták a napok, hetek, hónapok számait. Ookami némán bámulta Keto békés
arcát. A fekete férfi amúgy sem volt túl ráncos, de a bőre most egészen
kisimult.
− Mikor
aludt el végleg? – kérdezte az uralkodó rekedten.
− Röviddel
ezelőtt. Azonnal felkeltettünk, mikor elment – válaszolta barna fürtjeit
igazgatva Kira. Csontos vállait még szálkásabbá rajzolták a szoba pislákoló
fényei, karvalyorra még hegyesebbnek tűnt, mint általában.
− Mondott
még valamit?
− Semmit,
Uram. Csak hogy ne szóljunk neked. Csak akkor, ha már vége.
Ookami
szája széle megrándult. Sarkon fordult, és kiment a szobából. Arlen utána
kiáltott.
− Mit
tegyünk vele, Uram?
− Mindent
úgy intézzetek, ahogy Anya mondja – szólt hátra az istenfiú, de már el is tűnt
a folyosó sötétjében. Előbb a szobájába akart menni, de félúton meggondolta
magát, s a nyugati szárnyban lévő hálótermének lépcsői helyett a tanácsterem
felé indult, mely az ötszintes palota második emeletén terpeszkedett, éppen
azon a szinten, ahol Keto lakrésze volt. Egy hang nélkül haladt, még meztelen lábának
nesze sem hallatszott. A tanácsterem boltíves bejáratához ért, aminek nem volt
ajtaja. A palota egyetlen helyisége sem rendelkezett ajtókkal, Ookami ugyanis
nem állhatta őket, s az ablakokat sem fedte más, csak vékony textíliák. Annak
idején a város összes épületét nyílászárók nélkül tervezte meg, ám azóta a lakók
közül sokan készítettek ajtólapokat, vagy ablaktáblákat fából, hogy ne lehessen
belátni. Az állandó meleg hőmérséklet és a ritka esőzések miatt igazából nem volt
rájuk szükség. A palota persze Ookami felségterülete volt, s ajtók helyett kizárólag
az elfüggönyözést tűrte meg.
Ő maga
akkor vonult magányába, amikor csak akart, ezért nehezen értette meg, hogy az
embereknek szüksége van magánterületre. Ha Ookami arra vágyott, hogy egyedül
legyen, természetfeletti gyorsasággal megmászhatta a palota legmagasabb
tornyának lépcsőit is, mindenféle erőfeszítés nélkül. Sőt, ha úgy tartotta
kedve, kimászott a tornyok ablakain, és a tetőzet kőpillérein ücsörögve lógatta
a lábát a mélységbe. Nem kellett félnie a zuhanástól sem, soha nem veszítette
el az egyensúlyát, soha nem botlott meg. A valóságban legalábbis soha.
De most
valahogy nem a magasság vonzotta. A nagy csarnok ürességére vágyott, s míg
elsétált annak zord, négyszögletes oszlopai között, úgy érezte, a csend körülöleli
őt. Elcsoszogott a helyiség végében álló kőtrónusáig, majd vissza, útját
mindössze egyetlen hosszú asztal, s néhány szék keresztezte. Addig járkált fel
és alá, amíg teljesen ki nem világosodott, aztán letelepedett a trón tövébe, a
mellkasához húzta lábait, s térdeit átkarolva, fejét az ülőalkalmatosságnak vetve,
csukott szemmel gubbasztott sokáig, jobbra-balra dülöngélve, hisz mindig
mozgáskényszer kínozta. A nap már magasan járt, mire összeszedte magát, és
feltápászkodott.
Nem
kérdezte senkitől, hogy hol lesz Keto búcsúztatója, de nem is volt szükség
kérdezősködésre. Tudta jól, hová kell mennie, és minden porcikája irtózott a
gondolattól, hogy a betegye a lábát oda, ahová csak ritkán merészkedett. Valami
mégis hajtotta, hogy útnak eredjen.
Ez a
hely a városfalon túl volt, félnapi járásra a palotától. Ookami azonban sebes
lépteivel gyorsan odaért a mezőket és földeket kettészelő főúton. Közben csak néhány
alattvalójával találkozott, akik csupán egy fénycsíkot láthattak az uralkodóból,
olyan sebességgel száguldott el mellettük. Az emberek még nem indultak el a
szertartásra, így Ookami feltételezte, hogy később lesz, talán csak este. Idő
kell az előkészületekhez, s ahhoz is, hogy mindenki kiérjen a helyszínre. Az
istenfiú nem tudott nyugton maradni, így nem fordult vissza.
Ookami
ízléséhez méltán a városkapunak sem volt ajtaja, sőt, nem is volt igazi kapu.
Helyette két szögletes oszlop állt, melyekhez széltében harminclépésnyi, enyhén
görbülő falszakasz kapcsolódott. Ez megszakadt, és csak tizenöt lépés után
folytatódott tovább. Több helyen újabb oszlophalmok, vagy szabálytalan, lépcső
alakzattá formált építmények bontották meg a település határát jelző fal egységét,
változatos méretű és formájú átjárókat képezve rajta. Az egész úgy festett, mintha
egy óriásgyerek szétdobálta volna a különféle alakú játékkockáit.
Az
istenfiú lelassította lépteit, ahogy a határhoz érkezett. Megállt, s
meglepődött, mennyire nehezére esik továbbmennie. Lomha, emberi járással vánszorgott
el a kapuoszlopok között. A nap erősen sütött, forró sugarai végignyalták a hét
lépés szélességű emelvény derekát, s szinte perzselték Ookmai mellkasát. A
homloka majd széthasadt a hőtől, a torkában meleg pára gyülemlett fel. Nehezen
vette a levegőt. Az egyik oldalon vésett írásjelek ragyogtak fel a köveken,
nagyjából szemmagasságban. Ookami törvényei. A törvények, melyeket Ketoval
együtt fogalmaztak. A hét lépés mintha sosem akart volna véget érni, a fiú
lábai oly nehezen mozdultak, szeme sokára fogta csak fel, hogy az oszlop egyre
fogy, s mögüle előtűnik a templom sziluettje. Vagyok kegyhelye.
Végre
kiért. Ott állt előtte az épület, teljes életnagyságban, bántó fehérségével,
kevélyen. Pedig nem volt minidig ilyen. Az istenfiú eredetileg fekete téglákból
emelte, csakúgy, mint a város többi részét, és ez is a falon belül kapott
helyet, közvetlenül a városkapu mellett. Amikor azonban Ookami megharagudott a
Teremtőre, a templom kifehéredett, s valahogy a fal másik oldalára vándorolt. Egyik
reggel az istengyermek kigyalogolt Van széléhez, és döbbenten tapasztalta, hogy
a templom nem áll a helyén. A tornya megnőtt, hogy túlszárnyalja a Sötét Város
palotájának legmagasabb csúcsát, s a szürke, szögletes toronytető megtartva
színét, íves kupolává változott. Nyitott bejáratára ugyanolyan színű faajtó
került, sima felületén éles, kanyargó vonalak rajzolódtak ki. Két mandulavágású
szem. Vagyok tekintete.
Az
istenfiú odaért az ajtóhoz, a szemeket kikerülte a pillantása, és megakadt a
templom mellett árválkodó szekéren. A kese ló, melyet elé kötöttek, gazdátlanul
legelte a kert gyér füvét, rá sem hederített az istenfiúra. Ookami felismerte a
lovat. Arlennek volt ilyen szőkés szőrű, fehér lábú igáslova.
A fiú
nagyot sóhajtott, nekifeszült az ajtó deszkájának, s már bent is volt. Hűvös
levegő csapta meg, a forróság után ez úgy hatott rá, mint egy pofon, s
összehúzta a köntösét. Most jött csak rá, hogy a hálóruhájában hagyta el a
kastélyt. Mindegy, úgysem akart a ceremónián mutatkozni, előre elhatározta,
hogy végig a háttérből figyeli majd az eseményeket. Egyelőre azonban nem volt
egy teremtett lélek sem a környéken.
A
holttestet pillantotta meg elsőként, melyet a háromhajós épület főhajójának
legvégében ravataloztak fel. Lépcsőkkel ellátott dobogó közepén egy asztal állt,
Keto holtteste. Mindenhol fehér köveket lehetett látni, kőpadok és kőfalak voltak
mindenütt. A fehérség késként szúródott a fiú gyomrába, s mint valami
meghatározhatatlan halmazállapotú elem, keményen, mégis úgy nyomulva előre, mint
egy sűrű folyadék, betüremkedett szervezetének minden zugába. Ookami meredten
nézte Ketot, míg közelebb merészkedett hozzá. Felment az emelvényre, megkerülte
az asztalt, s egy időre letáborozott a sarkában.
Az
elhunyt egy párnázott, fából ácsolt, fedél nélküli fekhelyen nyugodott, ami
éppen akkora volt, hogy Keto elférjen rajta. A testen még mindig nem látszott
semmi különös, nem tűnt élettelennek, csak egy alvó embernek, akit tojásszín
lepedővel takartak be a nyakáig, mintha fázna. A szemére két világos, lapos
kövecskét helyeztek, tar fejét szabadon hagyták. Az istenfiú hallotta, hogy
valaki járkál a közelben. Néhány zörrenés után elhalt a zaj, s Ookami hiába
fürkészte a hang forrását, nem látott senkit. Körbenézett. A palotára sem volt
jellemző a túldíszítettség, de azért felbukkant benne néhány emberkéz alkotta
szobor, vagy egy-egy egyszerűbb, négyzetekből és vonalakból létrehozott, vésett
ornamens. Itt azonban semmi ilyesmit nem lehetett felfedezni, egyetlen
felesleges motívumot sem, sőt, még oszlopok is csak elvétve támasztották a
mennyezetet, s azok is dísztelenül, kevélyen feszítettek, mintha dicsekedni
akarnának kopár törzsükkel.
Most
megint megcsörrent valami. A fiú jobb oldala felől jött a zaj, a szentély irányából,
mely a mellékhajóban kialakított teremben kapott helyet. Ookami arra gondolt,
talán Anya motoszkál a közelben. Az asszony papnőként szolgált a templomban, s
itt lakott a szolgáival a kegyhely telkén álló kis épületben. Ő volt az
egyetlen, aki bejáratos volt Vagyok szentélyébe. Ookami persze bemehetett, ha
úgy kívánta kedve, de ő önszántából jó ideje nem lépte át a titkos terem
küszöbét. Nem tudta miért, most megindult, megmagyarázhatatlan erő mozdította
lábait, szinte magával húzta. Belökte az ajtót.
Újabb
fehér-áradat vakította el szemeit. Egy nagyjából kilencszer hét-nyolc lépés
alapterületű szobába érkezett, melynek falai tíz-tizenöt kar magasra is
felnyúltak. A terem teljesen üres volt, sem padokat, sem asztalt, sem semmiféle
berendezést nem rejtett, Ookamit meztelen kőfalak vették körbe. Mindössze egy súlyos,
vörös függöny csimpaszkodott a mennyezetre erősített fakarnisra, eltakarva a
szoba egyik falát. Az alja hurkákba rendeződve nehezedett a padlóra. A harag
Ookami gyomrába mart, s fortyogni kezdett benne, fel-fel csapva a torkáig. Röviddel
ezelőtt nem mert a templom bejáratán lévő szemekre nézni. Most meg szinte
muszáj volt odamennie a függönyhöz, meg kellett ragadnia a szélét, és el kellett
rántania a puha anyagot. Mivel a függöny a fal teljes hosszát lefedte,
Ookaminak majdnem a terem végéig kellett sétálnia, hogy elhúzza. Mikor végzett,
visszasétált a fal közepéig és hátra húzódott.
Tisztában
volt vele, hogy mit rejt a függöny, és számított arra, hogy fájdalmas lesz szembesülni
a látvánnyal. Vagyok hatalmasra nagyított arcmása nézett vele farkasszemet, mely
halványan kirajzolódott a fal síkjából. A kőből létrehozott dombormű is akkor
keletkezett, mikor Ookami hátat fordított a Teremtőnek. Persze az istenfiú látta
már néhányszor az alkotást, de gondolni sem szeretett rá, messziről elkerülte.
Az arckép fehérben tündökölt, mint minden más ebben a templomban, s általában csak
akkor látszott tisztán, ha a napsugarak egy bizonyos szögből érintették. Ookami
megkereste azt a pozíciót, ahonnan a jelenlegi fényviszonyok között legjobban
látta az arcképet. Meglepődött, mert nem olyan volt, mint amire emlékezett. Vagyok
nemtelen és kortalan arca régebben minden karakteres vonást nélkülözött. Az
álla most is finom ívű volt, mint annak idején, járomcsontja enyhén kiugró,
homloka magas. A szája és a szeme viszont megváltozott. Ookami keskeny ajkának
és mandulaszemeinek formáját öltötte fel. A fiú alaposan megnézte az arcmást, és
felfedezte, hogy a felső ajkuk tökéletesen egyforma, két csapott hegytetőre
hasonlít, sőt a szemöldökük is ugyanolyan, egyenes, markáns vonal. A hajuk
azonban egyáltalán nem hasonlított. A Teremtőnek nem volt hosszúra növesztett
frufruja, mint az istenfiúnak, hajszálai nem voltak egyenesek, hanem lágy hullámvonalakat
alkotva kavarogtak a fal egész felületén, s néhol csigaformába kunkorodtak,
mint a nyugtalan tenger örvényei.
Az istenfiú
a nyakát nyújtva nézte a domborművet, hegyes szája pengévé vékonyodott, szeme
elé sötét árnyék ült.
− Nem
tudod róla levenni a szemed – szólt valaki a háta mögül. A fiú hátranézett, s
Anyát látta közeledni. Az asszony Ookami jobbjához lépett, s rámosolygott. Kreol
bőrén szinte világított a vállrészen rézkapcsokkal összefogott hosszú,
halványkék ünnepi öltözéke.
− Azt
hinnéd, minden napszakban másképpen látszik Vagyok arcképe, attól függően, hogy
vetül rá a napfény. De az arcmás szeszélyes. Olykor még a teljes sötétben is feldereng,
máskor pedig felemésztődik a fényben. Időnként előlem is elrejtőzik – mondta az
asszony.
− Itt
semmi nem olyan, mint régen. Nem is hasonlít arra, amit én építettem – dörmögte
a mellkasán összefonva karjait a fiú.
− Ezt
most úgy mondod, mintha nem jártál volna még itt. Mármint azóta…
− Jártam.
Egyszer. Vagy kétszer. Ezer évvel ezelőtt. Na jó, csak ötven. De még ahhoz
képest is új minden. Ez a rettenet sem így nézet ki, emlékeim szerint − bökött
az állával Vagyok arcképe felé.
Anya
mosolyogva csóválta a fejét. Fekete haja körbe táncolta a derekát.
− Igen,
sokat egyszerűsödött a templom. Eltűntek belőle dolgok. És igen, Vagyok
időnként megváltozik. De legtöbbször téged idéz. Mostanában egyre gyakrabban.
− Meg
vagyok hatva.
Anya kicsit
habozott, mielőtt újra megszólalt.
− Milyen
igazából? Mármint az Úr? Neked kellene a legjobban tudnod. Mert te vagy az
egyetlen, aki látta őt.
Ookami
türelmetlenül felnevetett. Anya még sosem kérdezett tőle ilyesmit. Furcsállta,
hogy épp most bukott ki az asszonyból a kérdés. Nemrég Nadja faggatta őt
Vagyokról, most pedig az anyja. Ookaminak olyan érzése támadt, hogy ezek ketten
róla beszélgettek a háta mögött.
−
Fogalmam sincs. Egyáltalán nem emlékszem, mi volt a születésem előtt. Leginkább
semmi. Sötétség és por meg kőtörmelékek, fénycsóvák. Rettentő izgalmas volt.
Egy biztos. Vagyok nem így néz ki. Szerintem nincs is arca és alakja. Vagy az
is lehet, hogy alakváltó. Sőt, elképzelhető, hogy igazából én vagyok a Teremtő,
csak annyira régen hoztam létre a világot, hogy már megfeledkeztem róla.
− Nagyon
humoros vagy. Látom, azért a jókedvedet nem veszítetted el. Azt hittem, le vagy
törve.
Ookami
szemöldöke egy pillanatra megremegett, de aztán ismét mosoly szökkent az ajkára.
A kezeit most hátra kulcsolta, és előre-hátra gördülve a talpán hintázni
kezdett.
−
Dehogy. Sőt, boldog vagyok. Hogy is mondtad, mikor Keto beteg lett? Örülni
kell, mert visszatér a Mindenhatóhoz?
Anya
elkomorodott. Ferdevágású zöld szemeibe szomorúság ült.
− Ez
nem vicc. Mindenből viccet csinálsz.
− Ez
tényleg nem az. Sajnos halálosan komoly – sóhajtott Ookami. Anya bosszúsan
nézett rá, de nem tett megjegyzést.
−
Viszont ezek szerint eljössz a búcsúztatásra… féltem, hogy erre se vagy
hajlandó. Túl korán jöttél. Az ünnepség csak este lesz.
−
Ünnepség… – visszhangozta epésen Ookami. − Egyébként azt. Nyilván nem
takarítani jöttem. De ne számíts arra, hogy majd ott tolongok az első sorban.
− Nem
számítok. De már ez is valami.
− Nem
nagy valami. Egy egész kicsi kis valami, ha pontosak akarunk lenni. Ez meg mi a
szösz? – kérdezte a fiú Anya karjára pillantva, melyen egy kagylókból fűzött
karkötő csörrent meg. Az asszony felemelte és megrázta a kezét.
− Az
itteni ifjak készítették nekem. Tetszik?
− Nem
olyan nagyon ronda – hazudta a fiú, pedig kedvére való volt a karkötő. Szerette,
ha az emberek szép tárgyakat hoztak létre, bármilyen egyszerű holmit
megcsodált.
− Arlenék
merre vannak? – váltott hirtelen témát. − Láttam egy szekeret a kegyhely
mellett. Gondolom, ők hozták Ketot.
− Igen.
Darius és Arlen. A fáklya teremben vannak a templomszolgákkal. Imaszertartást
tartanak Keto tiszteletére. Csak így szűk körben.
− Akkor
te mit keresel itt?
−
Hallottam, hogy jött valaki. Valahogy éreztem, hogy te vagy. A többieket
későbbre várjuk. – az asszony most elhallgatott egy pillanatra, s lágyan
megmarkolta az istenfiú vállát. – Nagyon jó, hogy itt vagy.
Ookami
sután elkapta a nőről a tekintetét. „Semmi sem jó” – gondolta, de nem mondta
ki. Helyette ennyit sikerült kiböknie:
− Aha.
Menj csak vissza nyugodtan. Én elbóklászom a környéken. Talán kimegyek a partra
és ott megvárlak titeket.
Anya
búcsúzóul megpaskolta a fiú orcáját. Összenevettek. Mikor az asszony kiment,
Ookami még percekig bámulta Vagyokot. Hirtelen az jutott az eszébe, hogy jó
lenne összezúzni ezt az arcot. Ez nem az ő alkotása, semmi köze nincs hozzá. És
nem, nem hasonlítanak egymásra. A függönyt nem húzta vissza, mielőtt elhagyta
az épületet. Mi szükség bujkálásra, ha senki nem láthatja a Teremtőt, csak ő, az
istenfiú és Anya. És mi szükség egyáltalán erre a domborműre, hiszen a papnőt
kivéve emberi szem nem pillanthatta meg a Mindenhatót. Ookami biztos volt abban
is, hogy ez a műalkotás csak egy jelkép, nem az a szándék rejtőzik mögötte,
hogy Vagyok megmutassa igazi valóját. De akkor mi értelme van az egésznek?
Míg
ezen tépelődött, kisétált az óceánhoz. Jól esett, ahogy a homok simogatta a
talpát, s hogy feltámadt a meleg szél. Megállt a víz szélén, hosszú, szürke
haja szétrepült és szabadon csapkodott az arca körül. Nem tudott sokáig állni
egy helyben, belegázolt a vízbe, isteni erejét nem használva felfeküdt a
hullámok hátára, és hagyta, hogy ringassák a testét. Arra gondolt, hogy Vagyok
egy csapásra eltüntethetné őt mindenki mással együtt, mint ahogy a föld
megsemmisítése is csak egyetlen szavába kerülne. De ő, Ookami örökké itt marad,
az emberek pedig elmennek.
− Miért
nem nyelsz magadba? Engem miért nem? – motyogta. Az ajka alig mozgott. A víz az
arcába fröcskölődött, de ez nem zavarta, sőt, talán meg is nyugtatta. Neki nem
kellett köhögnie tőle. Sokáig hánykolódott még az óceán karjaiban, s mikor
végképp nem bírta már a tétlenséget, úszni kezdett, mint az emberek szoktak, egyre
bentebb és bentebb haladva. Mikor ezt is megunta, kiment a partra és felmászott
a környéken lévő sziklás hegy tetejére, majd köveket hajigált a mélybe. Lassan
jött el az este.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.